Accenture inovează testarea Ducati Corse, prin Machine Learning

Accenture a anunțat în cadrul Mobile World Congress, un nou parteneriat cu Ducati Corse, parte a Ducati Motor Holding, lider mondial în producția de motociclete sport, care vizează integrarea tehnologiilor IoT și inteligență artificială în testarea vehiculelor pentru curse MotoGP.

Ducati Corse își propune ca procesul de testare a motocicletelor sale de curse să fie mai rapid, mai ieftin și mai eficient. Accenture Analytics, care este deja partener digital oficial pentru echipa Ducati care participă în campionatele mondiale MotoGP, a colaborat strâns cu aceasta în ultima perioadă pentru a dezvolta o abordare inteligentă a testării, bazată pe un motor personalizat de analiză a datelor. Integrarea tehnologiilor Machine Learning face ca, odată cu creșterea cantității de date care intră în sistem, să se dezvolte și numărul de configurații care sunt disponibile pentru testare, pentru previzionări ale performanței cu o acuratețe mai ridicată. Instrumentele pentru vizualizarea datelor, concepute pentru o experiență de utilizare intuitivă, vor permite inginerilor care se ocupă de testări să interacționeze cu insight-uri, accesându-le în orice moment, pentru a crea o nouă perspectivă asupra configurațiilor și timpilor din curse. Acest lucru va genera mai multe rezultate, de la mai puține sesiuni de testare pe pistă, economisindu-se astfel timp, bani și efortul necesar anterior pentru testare și crearea de motociclete care devin mai inteligente cu fiecare test.

„Există 18 piste MotoGP și pentru a ne asigura că motocicletele au cele mai bune rezultate, avem nevoie să testăm cât mai multe configurații și scenarii. Până în prezent, am avut rezultate de laborator excelente utilizând soluția Accenture. Abilitatea de a folosi date existente și noi din sesiunile de testare ne va ajuta să alegem configurația optimă pentru motocicletele noastre. Acest instrument inovator va face ca procesul de testare să fie mai inteligent, ajutându-ne să obținem cea mai bună performanță pentru motocicletele noastre, indiferent de condițiile meteo de pe pistă”, a declarat Luigi Dall’Igna, General Manager Ducati Corse.

Utilizând date colectate de la circa 100 de senzori instalați pe motociclete, precum și datele existente de la testări, solutia Accenture va permite inginerilor echipei să creeze noi perspective, prin simularea și evaluarea performanței motocicletei într-o serie de condiții. Prin aplicarea unor instrumente de analiză și Machine Learning avansate, rezultatele simulate pe baza datelor din testele anterioare de pe piste vor permite inginerilor să tragă concluziile și să acționeze asupra datelor pentru a optimiza configurații pentru orice cursă MotoGP. Toate aceste informații sunt livrate la noi viteze, printr-un dashboard intuitiv, care să permită noi dialoguri și colaborarea în cadrul întregii echipe. Mai multe configurații potențiale ca niciodată pot fi apoi testate, maximizând astfel beneficiile testării pe pistă și obținând un avantaj competitiv pentru ziua cursei.

„Datorită acestei soluții, Ducati Corse poate implementa un program de testare inteligent, care să îmbunătățească rezultatele din competiții. Prin simularea și monitorizarea performanței unei motociclete într-o serie diversă de condiții legate de pistă și vreme, am putut aplica tehnologii din sfera Machine Learning și IoT pentru a reduce durata, costurile și eforturile implicate de testarea tradițională. În cele din urmă, sperăm ca această soluție inovatoare să ajute echipa Ducati să încheie cu succes fiecare cursă”, declară Marco Vernocchi, EALA Lead Accenture Analytics, parte a  Accenture Digital.

Până în prezent, aproximativ 4.000 de sectoare de piste de curse și mai mult de 30 de scenarii de curse diferite au fost analizate, și numărul acestora este în creștere. În procesul de testare, date precum parametrii de funcționare ai motorului, viteza, turațiile și temperaturile la frânare sunt colectate, iar echipa Ducati le va folosi pentru a planifica, pregăti și testa motocicletele pentru cursele MotoGP.

Marcello Tamietti, Connected Transport lead, Digital IoT Accenture, a remarcat: „Primele rezultate ale acestei soluții sunt extrem de promițătoare. Puterea intercalării datelor de la motociclete și din cursele anterioare ne permite să calculăm mai multe rezultate posibile pentru fiecare setare, începând un nou dialog cu privire la modul în care se poate obține cea mai inteligentă și rapidă motocicletă de pe pistă. Inginerii care coordonează testarea pot utiliza insight-uri reale pentru a modifica configurațiile motocicletei în funcție de condiții, ceea ce ar putea transforma modul în care echipa Ducati operează întregul aparat de testare, adăugând o nouă valoare testării inteligente, pe pistă”.

  

Despre Accenture

Accenture este o companie multinațională de consultanță în management, soluții tehnologice și servicii de externalizare a proceselor de afaceri, având circa 394.000 de angajați ce deservesc clienți din mai mult de 120 de țări. Combinând experiența îndelungată, capabilități complexe ce acoperă toate industriile și procesele de afaceri, precum și cercetările întreprinse pentru cele mai de succes companii din lume, Accenture colaborează cu clienții săi pentru a-i ajuta să-și crească performanța. Compania a realizat venituri nete de 31,0 miliarde USD în anul fiscal care s-a încheiat pe 31 august 2015. Website-ul global al companiei este www.accenture.com.

Având peste 2.000 de angajați în România, Accenture livrează servicii din București, Timișoara, Cluj Napoca, Targu Mureș și Iași către companii din domeniile financiar-bancar, telecomunicații, industria auto, producție, bunuri de larg consum și energie.

Accenture Digital, format din Accenture AnalyticsAccenture Interactive și Accenture Mobility, oferă un portofoliu complet de servicii și tehnologii pentru marketing digital, mobilitate și analiză. De la elaborarea de strategii digitale pentru punerea în aplicare a tehnologiilor digitale și pînă la implementarea proceselor digitale în numele lor, Accenture Digital ajută clienții să fructifice dezvoltările aduse de dispozitivele conectate și mobile, să extragă informații din date folosind instrumentele de analiză, și să îmbogățească experiența și interacțiunile clientului final, oferind rezultate tangibile din lumea virtuală și generând creșterea afacerilor. Pentru a afla mai multe despre Accenture Digital, urmăriți-ne pe @AccentureDigi și vizitați www.accenture.com/digital.

Accenture, logo-ul său și High Performance Delivered sunt mărci înregistrate ale Accenture. Orice nume, mărci comerciale sau drepturi de autor ale unor terțe părți, conținute în acest document, sunt proprietatea deținătorilor respectivi.